Stichting Nox richt zich op de ontwikkeling en begeleiding van (educatieve) projecten op het gebied van de beeldende kunst, architectuur, cultuurhistorie, stedenbouw en landschapsarchitectuur, met de doelstelling: "Vanuit visuele deskundigheid nieuwe media en esthetisch vermogen in zetten om tot een bijzondere overdracht bij het publiek te komen".

Stichting NOX
Ridderspoor 15, 6542 HA Nijmegen NL
KvK-nummer 09148132
RSIN 814898009

Hoofdactiviteit van Stichting NOX bestaat uit de programmering van het Besiendershuis in Nijmegen.

Missie Besiendershuis
Besiendershuis zet kunst en cultuur in als middel om nieuwe perspectieven en inzichten zichtbaar te maken voor, over en met de stad Nijmegen en haar inwoners en daarmee bij te dragen aan een betere stad in een woelige wereld. Het oude Besiendershuis als residentie en werk- en ontmoetingsplek is door de bijzondere connectie met het verleden, heden en de toekomst van Nijmegen het fundament.

Jan-Wieger van den Berg
Jade Kerste
Corrie Kuijs

Ton Rijken, voorzitter
Hoofd bureau Onderwijs, Radboud Universiteit Nijmegen

Anna Kerkhoff, secretaris
Senior marketing, communicatie en educatie, Museum De Pont Tilburg

Ron Twaalfhoven, penningmeester
Belastingadviseur VvAA, ‘s Hertogenbosch

Bas Mühren, algemeen bestuurslid
Onderzoeker / curator, Museum Kröller-Müller Otterlo

Culturele ANBI

Stichting NOX staat bij de Belastingdienst geregistreerd als Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Dit betekent dat Stichting NOX geen successierecht of schenkingsrecht hoeft te betalen over erfenissen en schenkingen. Iedere euro van je bijdrage komt volledig ten goede aan het muZIEum. Bovendien biedt schenken aan een instelling met een ANBI-status belastingvoordelen.